You are here

Conflict Incident Report

ISF arrested two brothers in Tayouneh

Date of incident: 
August 20, 2016
Death toll: 
0persons
Number of Injured: 
0persons
Actors/Parties Involved: 
Internal Security Forces (ISF)
Lebanese Civilians

وطنية - صدر عن المديرية العامة لقوى الامن الداخلي - شعبة العلاقات العامة البلاغ التالي: "نتيجة للتحريات والاستقصاءات المكثفة، تمكنت قوة من مفرزة الضاحية الجنوبية القضائية في وحدة الشرطة القضائية في تاريخ 20/8/2016، من توقيف شقيقين أقدما سابقا وبتواريخ مختلفة على ارتكاب جرائم سرقة ونشل طالت عددا من المواطنين في مناطق مختلفة من محافظتي بيروت وجبل لبنان، وذلك بعد دهم مكان إقامتهما الكائن في محلة الطيونة، وهما: ح. ن. (مواليد عام 1994)، و أ. ن. (مواليد عام 1988) لبنانيا الجنسية.
وقد تبين أن الموقوف الاول مطلوب للقضاء بموجب ثلاث عشرة مذكرة توقيف وإلقاء قبض وخلاصات أحكام وبلاغات بحث وتحر، بجرائم نشل وسرقة ومخدرات وتزوير، وفي حق الثاني بلاغا بحث وتحر بجرم نشل. وكانا يقومان بالسرقة والنشل بالاشتراك مع ع.ب. وم. ن. اللذين أوقفا سابقا.

This security incident was mapped according to the closest possible location.
Primary category: 
Arrest/Detention
Classification of conflict (primary): 
Individual acts of violence
Violent incidents which do not have a specific or a known political agenda but are caused by the general proliferation of weapons, of trained and untrained soldiers or militants, by the general inefficiency of the Justice system, and past-traditions and histories of violence within society.