Women's rights and status

Tatimma Issue 1

This issue of Tatimma focuses on the question of civil rights and liberties in Lebanon. Whilst it is usually considered that civil freedoms in Lebanon are light-years ahead of other Arab countries. Yet this state of liberties appears to be more a facade for a discriminatory system which limits the liberties of Lebanese citizens, specifically Lebanese women, refugees, foreign workers to name a few.

English

Talk: Lebanese, refugee, and migrant women in Lebanon

On the 19th of april, Lebanon Support organised a talk to discuss the 2nd issue of its Civil Society Review* on Lebanese, refugee and migrant women in Lebanon. Through collective and individual trajectories, this issue aimed to shed light on women’s role in social change, whether in private spheres or in collective and political action.

من الفضاء العام إلى المكاتب: تحوّل الحركات النسائية في لبنان إلى طابع المنظمات غير الحكومية وأثره على تعبئة النساء وتحقيق التغيير الاجتماعي (En-Ar)

تبدو المنظمات النسائية في لبنان اليوم على مفترق طرق. ففشل الدولة اللبنانية في معالجة مسألة حقوق المرأة المدنية ومكانتها في المجتمع، من بين قضايا أخرى، يؤشر على انسحاب الدولة من القطاع العام، نتيجة لانهيارها شبه التام خلال الحرب الأهلية بالتوازي مع الإصلاحات النيوليبرالية. وقد دفع ضعف الدولة المستمر والتاريخي والهيكلي في المجال العام بالمنظمات غير الحكومية والجمعيات الأهلية إلى السعي إلى ملء الفراغ الذي تركته الدولة.

Subscribe to Women's rights and status