Right to health in Jordan- الحقّ في الصحّة في الأردن

Period Covered: 
November, 2020

In Jordan, while the majority of the population has access to a wide range of public healthcare services, coverage and reach is still limited, unequal, and lacking in terms of quality. Vulnerable groups particularly, and more specifically  unregistered refugees have limited access to healthcare benefits. 

By notably revising its public spending for a better and more equal coverage, and redistribution of resources in the healthcare sector, Jordan could significantly improve the quality and coverage of healthcare services in the country for all populations.

Read these visuals for an overview of the right to health in Jordan.

في الأردن، في حين يتمتع غالبية السكان بإمكانية الوصول إلى مجموعة واسعة من خدمات الرعاية الصحية العامة، لا تزال التغطية والوصول محدودة، غير متساوية، ونوعية متدنية، ولقد تكون هذه التغطية محدودة خاصةً للفئات المهمّشة وبينهم اللاجئين غير المسجلين.

فيمكن تحسين نوعية وتغطية خدمات الرعاية الصحية لاسيما من خلال مراجعة الإنفاق العام للدولة، بهدف الوصول إلى تغطية وإعادة توزيع للموارد في القطاع أفضل وأكثر مساواة. إقرأ/ي هذه الرسوم البيانية لِلَمحة عامة عن نظام الرعاية الصحية في الأردن.
 

 

Right to health in Jordan- الحقّ في الصحّة في الأردن

Dossier: 
Conflict Analysis Project
Embed this content: 
Copy and paste this code to your website.